دلایل-مهمی-برای-استفاده-از-مشاوره-مدیریت 

دلایل مهمی برای استفاده از مشاوره مدیریت


مشاوره مدیریت فرآیندی برای کمک به سازمانها برای بهبود عملکرد آنها است . سازمانها ممكن است به دلايل مختلفي از جمله به دست آوردن توصيه هاي خارجي (و احتمالاً هدفمند) و دسترسي به مشاوره های تخصصي مشاوران ، خدمات مشاوران مديريت را نیاز داشته باشند .
 
گروههای و مجموعه های ارائه دهنده خدمات مشاوره مدیریت در نتیجه ی مواجه بسیار با تنش ها ، چالش ها و مشکلات  و روابط بسیار با سازمانها و کسب و کارهای مختلف ، معمولاً از " بهترین روشها " در صنعت ، بازار کسب و کارها آگاهی دارند 
 
البته با توجه به اینکه شرایط هر سازمان و کسب و کار با دیگری و حتی هم صنف و هم بازار خود متفاوت است یک مشاور مدیریت باید مهارت و توانایی انتقال و تبدیل شیوه ها و اصول و شیوه ها از یک سازمان به سازمان دیگر را داشته باشد .
 
مشاوره همچنین ممکن است کمکهای مدیریت تغییر سازمانی ، توسعه مهارتهای مربیگری ، تجزیه و تحلیل فرآیند ، اجرای فناوری ، توسعه استراتژی یا خدمات بهبود عملکرد را نیز ارائه دهد. در واقع بخشی از توسعه فردی و مدیریتی در سطوح مختلف سازمان به عهده مشاوران است . مشاوران مدیریت غالباً روشها یا چارچوبهای اختصاصی خود را برای راهنمایی در شناسایی مشکلات به ارمغان می آورند و به عنوان مبنای توصیه ها برای راههای مؤثرتر یا کارآمدتر در انجام کارهای کاری قرار می گیرند.
 
 
کارکردهای خدمات مشاوره ای معمولاً به هشت دسته وظیفه تقسیم می شوند.  مشاوران می توانند به عنوان پل اطلاعات و دانش عمل کنند ، و مشاوران خارجی می توانند این خدمات رابط کاربری را اقتصادی تر از خود شرکت های مشتری ارائه دهند. مشاوران می توانند بدون فشار قابل توجه در خارج ، و به صورت واکنشی با فشار خارجی مشغول فعالیت باشند.  مشارکت مشاور فعال درگیر با هدف یافتن نقاط ضعف پنهان و بهبود عملکرد است ، در حالی که مشارکت مشاور واکنشی عمدتاً با هدف حل مشکلات شناسایی شده توسط ذینفعان خارجی انجام می شود.
 
ماروین بوور ، مدیر با سابقه  مک کینزی ، مزایای استفاده از مشاور خارجی را اینگونه بیان کرده است :به عقیده او ، مشاوران خارج از سازمان تجربه های بیشتر و متنوع تری را در خارج از شرکت دارند و بدست می آورند .
 
در واقع مشاوران خارج از کسب و کار و سازمان ، هر روز در حال بروز شدن با انواع شرایط هستند و نسبت به روز اول رشد بیشتری کرده اند و بیشتر نظارت و ارزیابی می شوند ، چرا که علاوه بر کسب و کار یک مشتری توسط مشتریان دیگر خود نیز ارزیابی می شوند و این یعنی نمی توانند به سادگی در روش ها و متد های قدیمی باقی بمانند .  
 
مهارت های مشاوران در واقع برای هر سازمان به صرفه است .دلیل این امر این است که 
مشاوران مهارت های تخصصی در مورد کارهایی دارند که شامل هزینه های بالای هماهنگی داخلی برای مشتری ها می شود ، از جمله تغییرات در سطح سازمان یا اجرای فناوری اطلاعات که نیازمند هماهنگی و تخصص گرانقیمت برای خلق داخل سازمان دارند . علاوه بر این ، به دلیل اقتصادی بودن این مهارت ها، تمرکز و تجربه آنها در جمع آوری اطلاعات در سراسر جهان و در سراسر صنایع بیشتر خواهد بود ، همچنین جستجوی اطلاعات آنها کم هزینه تر از آن است که خود کسب و کارها انجام دهند . 

گروه توسعه و مشاوره مدیریت تیارا
این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :