مطالب مرتبط با توسعه کسب و کار :
استراتژی های توسعه کسب و کار | |
شرح وظایف توسعه کسب و کار | |
واحد توسعه کسب و کار | |
کتاب مدیریت توسعه کسب و کار | |
تحقیق و توسعه کسب و کار | |
طرح توسعه کسب و کار | |
کتاب توسعه کسب و کار | |
خدمات توسعه کسب و کار |
مدیر توسعه کسب و کار” ، “مدیر توسعه کسب و کار” و “ ، توسعه کسب و کار” همگی عناوین شغلی چشمگیری هستند که اغلب در سازمان های تجاری شنیده میشوند فروش، ابتکارات استراتژیک، مشارکت تجاری، توسعه بازار، گسترش کسب و کارو بازاریابی، همگی دانش های دخیل در توسعه کسب و کار هستند که به اشتباه با توسعه کسب و کار اشتباه گرفته میشوند و گاهی اوقات آن ها را با مسائل دیگری مانند فروش اشتباه میگیریم در ادامه اطلاعاتی درباهی توسعهی کسب و کار و استراتژی های توسعه کسب و کار آورده شده است و شیوه ها و روش های عملی برای آن تشریح شده است توسعه کسب و کار چیست؟ در ساده ترین حالت، توسعه کسب و کار را میتوان مجموعه ای از ایده ها، ابتکارات و فعالیتهایی دانست که برای بهتر شدن یک کسب و کار وجود دارد این امر شامل افزایش درآمد، رشد از نظر گسترش، افزایش سودآوری با ایجاد مشارکت استراتژیک و تصمیمگیری دربارهی استراتژی های کسب و کار است توسعه کسب و کارمستلزم انجام وظایف و فرایندهایی برایایجاد و اجرای فرصتهای رشد در داخل و بین سازمانها است این موضوع، زیر مجموعه ای از کسب و کار، تجارت و تئوری سازمانی است توسعه تجارت ایجاد ارزش در بلند مدت برای سازمان و از طریق مشتریان، بازار و روابط است توسعه کسب و کارمیتواند به معنای هرگونه فعالیتی توسط یک سازمان کوچک یا بزرگ، غیرانتفاعییا انتفاعی باشد که با هدف توسعه “تجارت” به نحوی صورت میگیرد علاوه بر این، فعالیت های توسعه کسب و کار توسط یک مشاور توسعه کسب و کارمیتواند در داخل یا خارج انجام شود توسعه تجارت خارجی میتواند از طریق سیستم های برنامه ریزی که توسط دولت ها برای کمک به مشاغل کوچک ایجاد شده اند تسهیل شود علاوه بر این، ایجاد شهرت همیشه به تسهیل توسعه کسب و کار کمک کرده است با این حال، گاهی تعریف دقیق رشد و توسعه کسب و کار دشوار است ابتدا، به مفهوم اساسی و چگونگی اتصال آن به اهداف کلی یک تجارت میپردازیم دوره آموزش اصول دیجیتال مارکتینگ با ورود قدرتمند به دنیای بازاریابی دیجیتال کسب و کارتان را متحول کنید توسعه کسب و کار در سراسر دپارتمان ها توسعه کسب و کار چیست؟ فعالیت های توسعه کسب و کار در بخش های مختلف یک سازمان یا استارتاپ از جمله فروش، بازاریابی، مدیریت پروژه، مدیریت محصول و مدیریت فروشندگان گسترش مییابد شبکه سازی، مذاکره، مشارکت و تلاش برای صرفه جویی در هزینه نیز شامل این موضوع هستند همه این بخش ها و فعالیت های مختلف با هدف توسعه کسب و کار هدایت و تراز شده اند به عنوان مثال، یک کسب و کار دارای محصول یا خدماتی است که در یک منطقه مانند غرب کشور موفق است تیم توسعه کسب و کار، پتانسیل گسترش بیشتر را ارزیابی میکند پس از بررسی دقیق، تحقیق و مطالعه باید این محصول یا خدمت، به منطقهی دیگری نیز گسترش یابد برای مثال در جنوب کشور نیز ارائه شود توسعه کسب و کار در سراسر دپارتمان ها همه بخش ها و فعالیت های مختلف یک کسب وکار با هدف توسعه کسب و کار هدایت و تراز می شوند اکنون بررسی میکنیم که چگونه این هدف توسعه را به بخش ها و دپارتمان های مختلف کسب و کارتان گره بزنید فروش کارکنان فروش در یک بازار خاص یاگروهی خاص از مشتریان متمرکز میشوند این کار اغلب براییک درآمد هدفمند است، برای مثال میزان درآمدی که قرار است کسب شود مشخص میشود در این حالت، توسعه کسب و کار بازارهای جنوب را ارزیابی میکند و نتیجه میگیرد که فروش به ارزش میلیارد تومان در مدت زمان سه سال قابل دستیابی است با تعیین شدن استراتژی ها و جزئیات کار، بخش فروش تمرکز خود را بر روی این اهداف تعیین شده قرار میدهد مقاله نگاهی به مفهوم آمیخته بازاریابی مفهوم کلیدی در علم بازاریابی بازاریابی بازاریابی شامل تبلیغات با هدف فروش موفق محصولات به مشتریان نهایی است بازاریابی نقش مهمی در دستیابی به اهداف فروش دارد بررسی های توسعه کسب و کار بودجه تخمین زده شده برای بازاریابی را به این بخش اختصاص میدهد بودجه های بالاتر برای استراتژی های بازاریابی تهاجمی مانند تماس تلفنی، بازدید و فروش شخصی، نمایش تبلیغات در جاده ها و توزیع نمونه رایگان را امکان پذیر میسازد بودجه های پایین تر منجر به استراتژی های بازاریابی غیرفعال مانند تبلیغات آنلاین محدود، شبکه های اجتماعی و بیلبوردها می شوند مسئله ای که اهمیت دارد برآورد صحیح میباشد برای یک برآورد صحیح سه مرحلهی زیر را دنبال کنید جمع آوری اطلاعات تا جای ممکن داده کسب کنید و آن را تحلیل کنید برای مثال سوال های زیر میتوانند شما را یاری کنند بهترین روش تبلیغات چیست؟ مشتریان با کدام روش تبلیغات بیشتر جذب میشوند؟ آیا این روش تبلیغ در دراز مدت به صرفه است؟ چرا این روش؟ و سوالاتی از این قبیل تحلیل داده در کسب و کار تا حد امکان داده کسب کنید و آن را تحلیل کنید اجرا پس از جمع آوری اطلاعات، روشی را که به نظرتان صحیح تر آمده اجرا کنید توجه کنید که این کار را به صورت محدود انجام دهید زیرا نمیتوان تمام هزینهی خود را صرف این کار کنید برای مثال اگر قصد تبلیغات در شبکه های اجتماعی دارید، این کار را به صورت حساب شده و به صورت آزمایشی اجرا کنید بازخورد پس از اجرا بازخورد بگیرید چندین روش را با هم مقایسه کنید و بهترین را انتخاب کنید همکاری استراتژیک برای ورود به یک بازار جدید کدام روش منطقی تر است؟ خودتان تنهایی همهی کارها را انجام دهید و سعی در تسخیر بازار داشته باشید و یا با شرکت هایی که در منطقهی جدیدی که قصد فروش دارید جنوب همکاری کنید؟ با کمک تیم های حقوقی و مالی، واحد توسعه کسب و کار همه گزینه ها و فرصت های موجود را بررسی میکند و گزینه ای که برای کسب و کار بهترین است را انتخاب میکند مدیریت پروژه برنامه کسب و کار آیا توسعه کسب و کار نیاز به تسهیلات جدید در بازار جدید جنوب کشور دارد یا اینکه تمام محصولات در همان محل قبلی تولید شده و سپس به بازار جدید که جنوب کشور است ارسال میشود؟ و یا گزینهی دوم نیاز به تسهیلات و تجهیزات جدید در همان محل قبلی تولید محصول است؟ این تصمیمات توسط تیم یا واحد توسعه کسب و کار براساس ارزیابی های مربوط به هزینه و زمان گرفته میشود و سپس، تیم مدیریت اجرای پروژه برای دستیابی به هدف مورد نظر عمل میکنند داشتن برنامه برای کسب و کار تصمیمات تیم یا واحد توسعه کسب و کار براساس ارزیابی های مربوط به هزینه ها و زمان گرفته میشوند مدیریت محصول استانداردهای نظارتی و الزامات بازار در سراسر کشور متفاوت است به عنوان مثال ممکن است محصولی که در غرب کشور با حجم زیادی از تقاضا مواجه است در جنوب خواستاری نداشته باشد و یا سلیقهی مردم جنوب ایجاب میکند که بسته بندی و یا ترکیبات و اجزای محصول متفاوت باشد واحد توسعه کسب و کار لازم است تمامی این موارد را در نظر بگیرد و پس از بررسی و مطالعه در استراتژی های توسعه کسب و کار گنجانده شود عواملی که باید در نظر گرفته شوند به شرح زیر میباشند هزینه تغییر در محصول نیازمندی های بازار هدف جدید جنوب قوانین بازار هدف جدید جنوب نرخ بازگشت سرمایه منابع مالی توسعه کسب و کار مدیریت فروشنده آیا بازار جدید به فروشندگان جدید نیز نیاز دارد؟ به عنوان مثال، آیا حمل و نقل یک محصول به یک سرویس پیک اختصاصی نیاز دارد؟ آیا لازم است با خرده فروشی و فروشندگان بزار جدید همکاری شود؟ آیا شرکای تجاری کمک خواهند کرد؟ واحد توسعه کسب و کار از طریق چنین سوالاتی مدیریت فروشنده را انجام میدهد مذاکره، شبکه سازی و روابط غیر رسمی داشتن رابطه و نفوذ در بین بازار جدید، میتواند تاثیر به سزایی داشته باشد اگر دید شما بلند مدت باشد و برنامه ریزی دقیق انجام گرفته باشد، چند سال قبل از ورود به بازار جنوب میتوانید در آنجا روابطی پیدا کنید و با ساختن یک شبکه گسترده و قوی از ارتباطات، فرآیند توسعه کسب و کار خود را گسترش دهید این کار میتواند جایگاهی ویژه در استراتژی های توسعه کسب و کار شما داشته باشد داشتن رابطه و نفوذ در بین بازار جدید داشتن رابطه و نفوذ در بین بازار جدید، در رشد کسب و کار تاثیر به سزایی دارد صرفه جویی در هزینه توسعه کسب و کار فقط به معنی افزایش فروش، افزایش محصولات و دسترسی به بازار جدید نمیباشد تصمیمات استراتژیک نیز برای بهبود خط مشی مورد نیاز است که شامل اقدام برای کاهش هزینه نیزمیباشد به عنوان مثال، ارزیابی داخلینشان دهندهی هزینه های بالای سفر را نشان میدهد این ارزیابی ممکن است منجر به تغییر سیاست سفر شود برای مثال میتوان به جای سفر برخی جلسات را به صورت آنلاین برگزار کرد صرفه جویی در هزینه به ویژه برای سازمان هایی که با هزینه و درآمدهای بالا سر و کار دارند مفید است برای مثال شرکت های نفتی مبالغ بالایی از هزینه و مبالغ بالایی از درآمد دارند این اعداد بزرگ مسائل حسابداری و مالیاتی را برای ان ها دشوار میسازد گاهی ممکن است یک شرکت نفتی بالغ بر میلیارد دلار درآمد داشته باشد اما تنها میلیون دلار آن سود باشد این شرکت با به کار گیری اصلاحات در خطوط لوله توزیع نفت، تخصیص مناسب کامیون ها برای حمل و نقل و دیگر روش های ممکن، هزینه های خود را کاهش میدهند این کار باعث افزایش سود نیز میشود