توسعه-کسب-و-کار 

مطالب مرتبط با توسعه کسب و کار :


استراتژی های توسعه کسب و کار
شرح وظایف توسعه کسب و کار
واحد توسعه کسب و کار
کتاب مدیریت توسعه کسب و کار
تحقیق و توسعه کسب و کار
طرح توسعه کسب و کار
کتاب توسعه کسب و کار
خدمات توسعه کسب و کار


برای دریافت اطلاعات یا مشاوره می توانید با ما در تماس باشید . یا در قسمت های ذیل اطلاعات مورد نظر خود را دریافت فرمایید .
توسعه کسب و کار فقط مختص کارخانه داران یا صاحبان شرکت های بزرگ نیست این روز ها افراد زیادی به سمت شغل های آزاد روی آورده اند و گاها افرادی نیز در کنار شغل دولتی و ثابت خود، به یک شغل دوم یا کار در منزل روی آورده اند و در هر حال کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند بعید است مدیر یا مالکی را پیدا کنید که علاقمند به توسعه کسب و کار خود نباشد تقریباً هر زمان پای بحث یک مدیر بنشینید از رویاها و خواسته‌های خود برای توسعه کسب و کار می‌گوید استراتژی به ما آموخته است که برای سالهای بعدمان چشم انداز داشته باشیم و به ما یاد داده است که چشم انداز سالهای بعد، باید وسیع‌تر و جذاب تر از وضعیت امروز باشد شما با انتخاب روش‌های مناسب قیمت‌گذاری و جذب مشتری و استراتژهای دیگر راه پیشرفت و توسعه کسب‌ و کار خود را هموار می کنید استراتژی های توسعه کسب و کار کسب‌ و کار شما باید استراتژی‌های خوبی برای فرصت‌ها پیش‌بینی کند، در غیر این صورت شانس خود را در بازار از دست می‌دهید و در بازی تجارت به نفع رقبای تجاری‌تان، کنار میکشید در ادامه به مورد برای توسعه کسب و کار مخصوص صاحبان مشاغل میپردازیم توسعه کسب و کار با جذب مشتری بیشتر اگر شما می خواهید به بازار هدف خود تسلط داشته باشید، کارایی‌تان را بالا ببرید و صرفه به مقیاس بیشتری داشته باشید، به مشتریان بیشتری نیاز خواهید داشت با جذب مشتریان جدید و افزایش سهم و نفوذ خود در بازار می توانید درآمد بیشتری بدست آورید و بیشتر شرکت ها در این حوزه تمرکز ویژه ای می گذارند شاید بگویید که این امر چگونه ممکن است؟ باید بگویم که یکی از ارزان ترین روش‌های جذب مشتری این است که مشتریان فعلی محصولاتتان را به دیگران توصیه کنند حالا سوال دیگری که هست این که چگونه می‌توانید آن‌ها را تشویق کنید که حامی شما باشند و تولیداتتان را به سایرین پیشنهاد دهند؟ چطور می‌توانید یک استراتژی برد برد را تنظیم کنید که هم خودتان از آن سود ببرید و هم آن‌ها؟ شاید باور نکنید اما هزینه جذب مشتری جدید، ۷ برابر مشتریان فعلی تمام می‌شود اگر مخاطبان جدید خود را با توصیه‌ی مشتریان قدیمی‌تان به دست آورید، یا به عبارتی وفاداری مشتریان را داشته باشید در بودجه‌ی خود به مقدار زیادی صرفه‌جویی کرده‌اید که می‌توانید بخشی از آن را به همین افراد جایزه دهید یکی دیگر از راه های ممکن مشارکت در فروش است در این برنامه‌ها شما به شخص دیگری اجازه می‌دهید با پیدا کردن مشتری جدید درصدی از درآمد حاصل از فروش را از آن خود کند شما باید برای مشتری جدید بهترین استراتژی‌هایی را که مناسب مدل کسب‌وکارتان هستند و باعث توسعه کسب و کار و سودآوری شما به حداکثر میشود را، انتخاب کنید فروش بیشتر محصولات ساده‌ترین راه توسعه کسب‌ و کار شما این است که محصولات یا خدمات بیشتری را به مشتریان فعلی بفروشید مشتریان فعلی، با شما در ارتباط هستند، از قبل شما را می‌شناسند، و به شما اعتماد می‌کنند بنابراین فروش محصولات بیشتر به آن‌ها، کار زیاد سختی نیست فروش به قیمت بالاتر بسیاری ازافراد، ارزش کار خود را دست کم می‌گیرند شاید دلایل متعددی برای این امر وجود داشته باشد مثل‌ اینکه آن‌ها اعتمادبه‌نفس کافی ندارند و به همین علت خدمات خود را در سطح پایین قیمت‌گذاری می‌کنند یا اینکه نمی‌دانند بازار تا چه حد جوابگوی محصولات آن‌ها است یا اصلاً ارزش واقعی خدماتشان را نمی‌دانند باید به این نکته اشاره کنم افزایش قیمت ساده‌ترین راه افزایش درآمد است، اما درعین‌حال با ریسک زیادی همراه خواهد بود اگر قیمت را بیش‌ازحد بالا ببرید، همین مشتریان فعلی را هم از دست می‌دهید و کسب‌وکارتان با تهدید مواجه خواهد شد گاهی اوقات هم بالا بردن قیمت، باعث از دست دادن برخی از مشتریان فعلی می‌شود و هم‌زمان مشتریان جدیدی را جذب می‌کند که حاضر هستند پول بیشتری برای محصولات و خدمات شما بپردازند در این صورت تقاضا و درآمد کلی افزایش پیدا می‌کند اگر شما یک محصول باکیفیت داشته باشید، می توانید آن را با قیمت مناسب به فروش برسانید اگر چشمتان را روی ارزش واقعی آن ببندید، محصول شما کالایی بی‌اهمیت تلقی خواهد شد توسعه کسب و کار ایجاد شعبه جدید شاید این نخستین گزینه‌ای است که در توسعه کسب و کار اغلب به ذهن کارآفرینان می‌رسد اما فرانسیس مک‌گاکین، سخنران و مشاور کسب و کارهای کوچک می‌گوید «توسعه فیزیکی کسب و کار، اگر بدون تحقیق و برنامه ریزی صورت گیرد، همیشه بهترین روش توسعه نیست» و ترفندهای زیر را برای آن دسته از افرادی که در فکر تاسیس شعبه جدید هستند پیشنهاد می‌کند اطمینان حاصل کنید که به سود حداقلی مستمری رسیده‌اید و در چند سال گذشته رشد ثابتی داشته‌اید ترندها، چه از نظر اقتصادی و چه از نظر مصرف کنندگان نشانگر قدرت پایدار شرکت شما هستند به آنها دقت کنید اطمینان حاصل کنید که تیم مدیریتی و سیستمی عالی دارید برای راه اندازی و مدیریت شعبه جدید به آنها نیاز خواهید داشت تدوین یک طرح کسب و کار کامل و جامع برای شعبه جدید انتخاب مکان شعبه جدید را بر اساس کسب و کارتان باشد، نه بر اساس بودجه تان دادن حق امتیاز آدمها وقتی در کارشان ذینفع باشند از انجام آن بیشتر لذت می‌برند و از هیچ چیز برای موفقیت کلی کسب و کار دریغ نمی‌کنند فرانشیز یا امتیاز دادن سیستمی عالی برای رسیدن به اهداف کسب و کار شماست در این راه باید بهینه سازی سیستمهای داخلی و بازاریابی مستمر را فراموش نکنید تشکیل ائتلاف تشکیل ائتلاف با کسب و کاری مشابه می‌تواند روش قدرتمندی برای توسعه سریع کسب و کار باشد اگر شما از آن دسته افراد هستید که دوست دارید کل سودتان را دودستی بچسبید و از آن چیزی به دیگران ندهید، در واقع دارید تیشه به ریشه خود می‌زنید شما نیاز دارید با کسب و کارهای دیگر که دارای فهرستی از مشتریان احتمالی تان هستند متحد شوید این راه، سریعترین مسیر به سمت موفقیت است تنوع بخشیدن به محصولات و خدمات خود یکی از روشهای تنوع بخشیدن به محصولات، طراحی و عرضه محصولات و خدمات تکمیلی و جدید است اگر شما همواره به فکر ایجاد الگوهای جدیدی برای تولید و عرضه محصول و خدمات خودتان به مصرف کننده باشید، موفق می‌شوید تا توجه مشتریان را به مزیت‌های جدید و کالاهای نوین شرکت خودتان جلب کنید که هم باعث می‌شود تا مشتریان قبلی خودتان را نگه‌ دارید و بر شهرت کسب و کارتان نیز اضافه کنید آموزش مستمر خودتان و کارمندانتان آموزش دیدن مستمر خودتان و کارمندان زیرمجموعه‌تان، لازمه خیلی مهمی برای رشد و توسعه کسب و کار شماست راز ماندگاری‌ بسیاری از شرکت ها در همین امر نهفته است شما با آموزش مستمر خود و کارمندان تان می توانید به عنوان یک شرکت و یا سازمان مطرح در بازار هدفتان قرار بگیرید توسعه کسب و کار مشورت با کارمندان یکی از بهترین روش‌های توسعه کسب و کار ارزیابی برنامه‌ها و سیاست‌ها و در میان گذاشتن آن با کارمندان کسب و کارتان است؛ زیرا نه تنها باعث می‌شود تا نقاط قوت و ضعف آن برنامه به خوبی مشخص ‌شود، بلکه می‌توانید با استفاده از روش طوفان ذهنی، به برنامه‌ای کارا تر دست یابید که همه جوانب احتیاط را بر اساس تمامی ظرفیت‌های موجود در کسب و کارتان را در نظر بگیرید البته مشاوره با افراد با تجربه و متخصص را هم فراموش نکنید توسعه‌ی بازار به معنای پیدا کردن بازارهای جدید برای همان محصولات و خدمات قبلی و یا نفوذ در بازار موجود سعی کنید تا بر شناخت نیازهای گوشۀ بازار متمرکز شوید، زیرا بر رشد و توسعۀ کسب و کارتان قطعاً تأثیر زیادی می‌گذارد برای توسعه کسب و کار خود آگاهی داشتن از تیپ شخصیتی بازار هدف، کارکنان و ذینفعان کسب و کارتان، می تواند نقش مهمی در زمینه‌های مختلف ایفا می‌کند

استراتژی های توسعه کسب و کار

شرح وظایف توسعه کسب و کار

واحد توسعه کسب و کار

کتاب مدیریت توسعه کسب و کار

تحقیق و توسعه کسب و کار

طرح توسعه کسب و کار

کتاب توسعه کسب و کار

خدمات توسعه کسب و کار

مدیر توسعه کسب و کار” ، “مدیر توسعه کسب و کار” و “ ، توسعه کسب و کار” همگی عناوین شغلی چشمگیری هستند که اغلب در سازمان های تجاری شنیده می‌شوند فروش، ابتکارات استراتژیک، مشارکت تجاری، توسعه بازار، گسترش کسب و کارو بازاریابی، همگی دانش های دخیل در توسعه کسب و کار هستند که به اشتباه با توسعه کسب و کار اشتباه گرفته می‌شوند و گاهی اوقات آن ها را با مسائل دیگری مانند فروش اشتباه می‌گیریم در ادامه اطلاعاتی درباه‌ی توسعه‌ی کسب و کار و استراتژی های توسعه کسب و کار آورده شده است و شیوه ها و روش های عملی برای آن تشریح شده است توسعه کسب و کار چیست؟ در ساده ترین حالت، توسعه کسب و کار را می‌توان مجموعه ای از ایده ها، ابتکارات و فعالیتهایی دانست که برای بهتر شدن یک کسب و کار وجود دارد این امر شامل افزایش درآمد، رشد از نظر گسترش، افزایش سودآوری با ایجاد مشارکت استراتژیک و تصمیمگیری درباره‌ی استراتژی های کسب و کار است توسعه کسب و کارمستلزم انجام وظایف و فرایندهایی برایایجاد و اجرای فرصتهای رشد در داخل و بین سازمانها است این موضوع، زیر مجموعه ای از کسب و کار، تجارت و تئوری سازمانی است توسعه تجارت ایجاد ارزش در بلند مدت برای سازمان و از طریق مشتریان، بازار و روابط است توسعه کسب و کارمی‌تواند به معنای هرگونه فعالیتی توسط یک سازمان کوچک یا بزرگ، غیرانتفاعییا انتفاعی باشد که با هدف توسعه “تجارت” به نحوی صورت می‌گیرد علاوه بر این، فعالیت های توسعه کسب و کار توسط یک مشاور توسعه کسب و کارمی‌تواند در داخل یا خارج انجام شود توسعه تجارت خارجی می‌تواند از طریق سیستم های برنامه ریزی که توسط دولت ها برای کمک به مشاغل کوچک ایجاد شده اند تسهیل شود علاوه بر این، ایجاد شهرت همیشه به تسهیل توسعه کسب و کار کمک کرده است با این حال، گاهی تعریف دقیق رشد و توسعه کسب و کار دشوار است ابتدا، به مفهوم اساسی و چگونگی اتصال آن به اهداف کلی یک تجارت می‌پردازیم دوره آموزش اصول دیجیتال مارکتینگ با ورود قدرتمند به دنیای بازاریابی دیجیتال کسب و کارتان را متحول کنید توسعه کسب و کار در سراسر دپارتمان ها توسعه کسب و کار چیست؟ فعالیت های توسعه کسب و کار در بخش های مختلف یک سازمان یا استارتاپ از جمله فروش، بازاریابی، مدیریت پروژه، مدیریت محصول و مدیریت فروشندگان گسترش می‌یابد شبکه سازی، مذاکره، مشارکت و تلاش برای صرفه جویی در هزینه نیز شامل این موضوع هستند همه این بخش ها و فعالیت های مختلف با هدف توسعه کسب و کار هدایت و تراز شده اند به عنوان مثال، یک کسب و کار دارای محصول یا خدماتی است که در یک منطقه مانند غرب کشور موفق است تیم توسعه کسب و کار، پتانسیل گسترش بیشتر را ارزیابی می‌کند پس از بررسی دقیق، تحقیق و مطالعه باید این محصول یا خدمت، به منطقه‌ی دیگری نیز گسترش یابد برای مثال در جنوب کشور نیز ارائه شود توسعه کسب و کار در سراسر دپارتمان ها همه بخش ها و فعالیت های مختلف یک کسب وکار با هدف توسعه کسب و کار هدایت و تراز می شوند اکنون بررسی می‌کنیم که چگونه این هدف توسعه را به بخش ها و دپارتمان های مختلف کسب و کارتان گره بزنید فروش کارکنان فروش در یک بازار خاص یاگروهی خاص از مشتریان متمرکز می‌شوند این کار اغلب براییک درآمد هدفمند است، برای مثال میزان درآمدی که قرار است کسب شود مشخص می‌شود در این حالت، توسعه کسب و کار بازارهای جنوب را ارزیابی می‌کند و نتیجه می‌گیرد که فروش به ارزش میلیارد تومان در مدت زمان سه سال قابل دستیابی است با تعیین شدن استراتژی ها و جزئیات کار، بخش فروش تمرکز خود را بر روی این اهداف تعیین شده قرار می‌دهد مقاله نگاهی به مفهوم آمیخته بازاریابی مفهوم کلیدی در علم بازاریابی بازاریابی بازاریابی شامل تبلیغات با هدف فروش موفق محصولات به مشتریان نهایی است بازاریابی نقش مهمی در دستیابی به اهداف فروش دارد بررسی های توسعه کسب و کار بودجه تخمین زده شده برای بازاریابی را به این بخش اختصاص می‌دهد بودجه های بالاتر برای استراتژی های بازاریابی تهاجمی مانند تماس تلفنی، بازدید و فروش شخصی، نمایش تبلیغات در جاده ها و توزیع نمونه رایگان را امکان پذیر می‌سازد بودجه های پایین تر منجر به استراتژی های بازاریابی غیرفعال مانند تبلیغات آنلاین محدود، شبکه های اجتماعی و بیلبوردها می شوند مسئله ای که اهمیت دارد برآورد صحیح می‌باشد برای یک برآورد صحیح سه مرحله‌ی زیر را دنبال کنید جمع آوری اطلاعات تا جای ممکن داده کسب کنید و آن را تحلیل کنید برای مثال سوال های زیر می‌توانند شما را یاری کنند بهترین روش تبلیغات چیست؟ مشتریان با کدام روش تبلیغات بیشتر جذب می‌شوند؟ آیا این روش تبلیغ در دراز مدت به صرفه است؟ چرا این روش؟ و سوالاتی از این قبیل تحلیل داده در کسب و کار تا حد امکان داده کسب کنید و آن را تحلیل کنید اجرا پس از جمع آوری اطلاعات، روشی را که به نظرتان صحیح تر آمده اجرا کنید توجه کنید که این کار را به صورت محدود انجام دهید زیرا نمی‌توان تمام هزینه‌ی خود را صرف این کار کنید برای مثال اگر قصد تبلیغات در شبکه های اجتماعی دارید، این کار را به صورت حساب شده و به صورت آزمایشی اجرا کنید بازخورد پس از اجرا بازخورد بگیرید چندین روش را با هم مقایسه کنید و بهترین را انتخاب کنید همکاری استراتژیک برای ورود به یک بازار جدید کدام روش منطقی تر است؟ خودتان تنهایی همه‌ی کارها را انجام دهید و سعی در تسخیر بازار داشته باشید و یا با شرکت هایی که در منطقه‌ی جدیدی که قصد فروش دارید جنوب همکاری کنید؟ با کمک تیم های حقوقی و مالی، واحد توسعه کسب و کار همه گزینه ها و فرصت های موجود را بررسی می‌کند و گزینه ای که برای کسب و کار بهترین است را انتخاب می‌کند مدیریت پروژه برنامه کسب و کار آیا توسعه کسب و کار نیاز به تسهیلات جدید در بازار جدید جنوب کشور دارد یا اینکه تمام محصولات در همان محل قبلی تولید شده و سپس به بازار جدید که جنوب کشور است ارسال می‌شود؟ و یا گزینه‌ی دوم نیاز به تسهیلات و تجهیزات جدید در همان محل قبلی تولید محصول است؟ این تصمیمات توسط تیم یا واحد توسعه کسب و کار براساس ارزیابی های مربوط به هزینه و زمان گرفته می‌شود و سپس، تیم مدیریت اجرای پروژه برای دستیابی به هدف مورد نظر عمل می‌کنند داشتن برنامه برای کسب و کار تصمیمات تیم یا واحد توسعه کسب و کار براساس ارزیابی های مربوط به هزینه ها و زمان گرفته می‌شوند مدیریت محصول استانداردهای نظارتی و الزامات بازار در سراسر کشور متفاوت است به عنوان مثال ممکن است محصولی که در غرب کشور با حجم زیادی از تقاضا مواجه است در جنوب خواستاری نداشته باشد و یا سلیقه‌ی مردم جنوب ایجاب می‌کند که بسته بندی و یا ترکیبات و اجزای محصول متفاوت باشد واحد توسعه کسب و کار لازم است تمامی این موارد را در نظر بگیرد و پس از بررسی و مطالعه در استراتژی های توسعه کسب و کار گنجانده شود عواملی که باید در نظر گرفته شوند به شرح زیر می‌باشند هزینه تغییر در محصول نیازمندی های بازار هدف جدید جنوب قوانین بازار هدف جدید جنوب نرخ بازگشت سرمایه منابع مالی توسعه کسب و کار مدیریت فروشنده آیا بازار جدید به فروشندگان جدید نیز نیاز دارد؟ به عنوان مثال، آیا حمل و نقل یک محصول به یک سرویس پیک اختصاصی نیاز دارد؟ آیا لازم است با خرده فروشی و فروشندگان بزار جدید همکاری شود؟ آیا شرکای تجاری کمک خواهند کرد؟ واحد توسعه کسب و کار از طریق چنین سوالاتی مدیریت فروشنده را انجام می‌دهد مذاکره، شبکه سازی و روابط غیر رسمی داشتن رابطه و نفوذ در بین بازار جدید، می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد اگر دید شما بلند مدت باشد و برنامه ریزی دقیق انجام گرفته باشد، چند سال قبل از ورود به بازار جنوب می‌توانید در آنجا روابطی پیدا کنید و با ساختن یک شبکه گسترده و قوی از ارتباطات، فرآیند توسعه کسب و کار خود را گسترش دهید این کار می‌تواند جایگاهی ویژه در استراتژی های توسعه کسب و کار شما داشته باشد داشتن رابطه و نفوذ در بین بازار جدید داشتن رابطه و نفوذ در بین بازار جدید، در رشد کسب و کار تاثیر به سزایی دارد صرفه جویی در هزینه توسعه کسب و کار فقط به معنی افزایش فروش، افزایش محصولات و دسترسی به بازار جدید نمی‌باشد تصمیمات استراتژیک نیز برای بهبود خط مشی مورد نیاز است که شامل اقدام برای کاهش هزینه نیزمی‌باشد به عنوان مثال، ارزیابی داخلینشان دهنده‌ی هزینه های بالای سفر را نشان می‌دهد این ارزیابی ممکن است منجر به تغییر سیاست سفر شود برای مثال می‌توان به جای سفر برخی جلسات را به صورت آنلاین برگزار کرد صرفه جویی در هزینه به ویژه برای سازمان هایی که با هزینه و درآمدهای بالا سر و کار دارند مفید است برای مثال شرکت های نفتی مبالغ بالایی از هزینه و مبالغ بالایی از درآمد دارند این اعداد بزرگ مسائل حسابداری و مالیاتی را برای ان ها دشوار می‌سازد گاهی ممکن است یک شرکت نفتی بالغ بر میلیارد دلار درآمد داشته باشد اما تنها میلیون دلار آن سود باشد این شرکت با به کار گیری اصلاحات در خطوط لوله توزیع نفت، تخصیص مناسب کامیون ها برای حمل و نقل و دیگر روش های ممکن، هزینه های خود را کاهش می‌دهند این کار باعث افزایش سود نیز می‌شود