تجارت-با-کارمندان،-مشتریان،-تأمین‌کنندگان-و-شرکا-ا 

مطالب مرتبط با تجارت با کارمندان، مشتریان، تأمین‌کنندگان و شرکا ا :


کسب و کار الکترونیک تنها قراردادن یک صفحه شبکه‌ای نیست بلکه محیط مدل‌های تجاری اعم از تجارت با کارمندان، مشتریان، تأمین‌کنندگان و شرکا است سرمد، ، ص انواع کسب و کار الکترونیک


برای دریافت اطلاعات یا مشاوره می توانید با ما در تماس باشید . یا در قسمت های ذیل اطلاعات مورد نظر خود را دریافت فرمایید .

کسب و کار الکترونیک تنها قراردادن یک صفحه شبکه‌ای نیست بلکه محیط مدل‌های تجاری اعم از تجارت با کارمندان، مشتریان، تأمین‌کنندگان و شرکا است سرمد، ، ص انواع کسب و کار الکترونیک

کسب‌وکار الکترونیک ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ٫ ٬ ٪ ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن ژوئیه اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر کسب‌وکار الکترونیک کسب‌وکار الکترونیک مقاله‌های نیازمند ارجاع‌های اضافی از سپتامبر همه مقاله‌های نیازمند ارجاع‌های اضافی همه مقاله‌های بدون منابع معتبر مقاله‌های نیازمند به ویکی‌سازی مقاله‌های بدون منبع همه مقاله‌های بدون منبع مقاله‌های بدون منابع معتبر از سپتامبر بازرگانی برنامه‌های کاربردی وب تجارت الکترونیک توسعه وب فناوری اطلاعات کسب و کار واژگان بازرگانی کسب‌وکار الکترونیک فارسی کسب‌وکار الکترونیک از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد پرش به ناوبری پرش به جستجو برای تأییدپذیری کامل این مقاله به منابع بیشتری نیاز است لطفاً با توجه به شیوهٔ ویکی‌پدیا برای ارجاع به منابع، با ارایهٔ منابع معتبر این مقاله را بهبود بخشید مطالب بی‌منبع را می‌توان به چالش کشید و حذف کرد سپتامبر همه یا برخی از منابع فهرست‌شده در این مقاله، ممکن است معتبر نباشند لطفاً با پیدا کردن منابع معتبرتر، یا با بررسی معیارهای اعتبار برای منابع موجود، این مقاله را بهبود بخشید منابع نامعتبر ممکن است به چالش کشیده شوند و حذف گردند سپتامبر این مقاله نیازمند ویکی‌سازی است لطفاً با توجه به راهنمای ویرایش و شیوه‌نامه، محتوای آن را بهبود بخشید این نوشتار به هیچ منبع و مرجعی استناد نمی‌کند لطفاً با افزودن یادکرد به منابع قابل اعتماد برطبق اصول تأییدپذیری و شیوه‌نامهٔ ارجاع به منابع، به بهبود این نوشتار کمک کنید مطالب بدون منبع ممکن است به چالش کشیده شوند و حذف شوند کسب و کار الکترونیک اینترنتی عبارتست از کاربردی کردن کلیه سیستم‌های اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرایندهای کسب و کار امروزه این فرایندها با استفاده از تکنولوژی‌های مبتنی بر وب توسعه می‌یابند کسب و کار الکترونیکی در یک تعریف ساده واژه‌ای به معنی انجام کسب و کار با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزارهای مرتبط است تجارت الکترونیک از این دست دارای مفهومی کوچک‌تر و محدودتر نسبت به کسب و کار الکترونیکی است در تجارت الکترونیک حتماً باید بین دو طرف پول رد و بدل شود تا به مفهوم تجارت برسیم ولی در کسب و کار الکترونیک لازم نیست پولی مبادله گردد به عنوان مثال دادگاهی که در آن محاکمه از طریق فضای اینترنتی انجام می‌گردد کسب و کار الکترونیک محسوب می‌شود برخی نیز کسب و کار الکترونیک را ترکیبی از تجارت الکترونیک، هوشمندی شرکت‌ها، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت زنجیرهٔ تأمین و برنامه‌ریزی منابع شرکت می‌دانند که به صورت زیر بیان می‌شود محتویات کسب و کار الکترونیک تجارت الکترونیک تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک انواع کسب و کار الکترونیک شیوه‌های کسب و کار الکترونیک مزایای کسب و کار الکترونیک معایب کسب و کار الکترونیک چارچوب تحلیلی نتیجه‌گیری منابع جستارهای وابسته کسب و کار الکترونیک ویرایش کسب و کار الکترونیک تعاریف متعددی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود کسب و کار الکترونیک وسیله‌ای که مسیر رسیدن بنگاه‌ها به بازار را هموار می‌سازد مسیری که مشتریان در آنجا اقدام به خرید کالا و خدمات می‌کنند کسب و کار الکترونیک وسیله‌ای است که به استفاده‌کنندگان آن امکان رسیدن به مشتریان مؤثر و کارآمد را فراهم می‌سازد کسب و کار الکترونیک توانایی هدایت تجارت از طریق شبکه‌های الکترونیک نظیر اینترنت و شبکه جهانی است تجارت الکترونیک ویرایش براساس تعریف دفتر توسعه جامعه اروپا به‌طور کلی تجارت الکترونیک، معاملات را در ارتباط با فعالیت‌های تجاری افراد و سازمان‌ها شکل می‌دهد این فعالیت‌ها براساس پردازش و انتقال اطلاعات دیجیتالی متن، صدا و تصاویر مبتنی هستند تجارت الکترونیک، به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌گردد که مستقیماً به وسیله ارتباطات الکترونیکی شبکه‌ای پشتیبانی می‌شود تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک ویرایش کسب و کار الکترونیک به مفهوم کلی شامل به‌کارگیری فناوری‌های جدید برای برقراری ارتباطات زنجیره‌ای بین سازندگان، فروشندگان، عرضه‌کنندگان و به‌طور کلی ارائه دهندگان کالا و خدمات از یک سو و خریدار و مصرف‌کننده یا به‌طور کلی مشتری از سوی دیگر است و نتیجه آن اتخاذ تصمیم‌های بهتر، بهینه‌سازی کالا و خدمات، کاهش هزینه‌ها و گشودن کانال‌های جدید است؛ ولی تجارت الکترونیک به هر شکلی از نقل و انتقالات در تجارت اطلاق می‌شود که در آن طرفین، بیشتر از طریق الکترونیکی با یکدیگر در تماس هستند تا از طریق نقل و انتقالات فیزیکی به عبارت دیگر، تجارت الکترونیک زیربخشی از کسب و کار الکترونیک در سازمان‌ها است، زیرا در کسب و کار الکترونیک، شکل الکترونیکی کلیه فرایندهای کسب و کار سازمان از قبیل تولید، تحقیق و توسعه امور اداری، مالی، مدیریت نیروی انسانی، پشتیبانی و تجارت مطرح است در حالی که در تجارت الکترونیک تنها فرایند تجارت سازمان به صورت الکترونیک یک جزء بنیادی از کسب و کار الکترونیک به حساب می‌آید کسب و کار الکترونیک باعث می‌شود تا فرایندهای تجارت، روابط و دادوستد جهانی گردد محیط تجاری شرکت، ممکن است، شامل یک شبکه جهت دسترسی به سازمان‌های عمومی یا شبکه‌هایی که با محافظت خاص برای دسترسی افرادی خاص طراحی شده یا حتی شبکه داخلی باشد که برای دسترسی افراد و کارمندان داخل شرکت طراحی شده‌است کسب و کار الکترونیک تنها قراردادن یک صفحه شبکه‌ای نیست بلکه محیط مدل‌های تجاری اعم از تجارت با کارمندان، مشتریان، تأمین‌کنندگان و شرکا است سرمد، ، ص انواع کسب و کار الکترونیک ویرایش کسب و کار الکترونیک بسته به اینکه طرف‌های معامله سازمان‌ها یا افراد باشند به انواع زیر تقسیم می‌شوند در اینجا روابط بر مبنای اهداف تجاری شکل می‌گیرد واحد تجاری با واحد تجاری واحد تجاری با مصرف‌کننده مصرف‌کننده با مصرف‌کننده واحد تجاری با دولت دولت با واحد تجاری شیوه‌های کسب و کار الکترونیک ویرایش به‌طور کلی سه شیوه معاملات کسب و کار الکترونیکی وجود دارد در این شیوه بنگاه‌ها برای انجام فعالیت‌های تجاری از سیستم پست الکترونیکی استفاده می‌کنند در این شیوه، بنگاه‌ها از طریق تعیین‌کننده متحدالشکل منبع اقدام به معاملات تجاری می‌کنند ها آدرس‌هایی هستند که ساختار آن‌ها برای همه کامپیوترها یکسان است و به وسیله آن می‌توان به منبع مورد نظر دست یافت اسنل، ، ص دروازه شبکه یک صفحه شبکه است که در آن لینک‌هایی برای رفتن به سایت‌های محتوی اخبار مربوط به موضوع‌های مختلف وجود دارد این صفحات دارای تعداد زیادی آدرس با موضوع‌های مختلف هستند اسنل، ، ص خدمات دروازه شبکه اغلب شامل موتورهای جستجوگر، پست الکترونیکی، چت، نقشه‌ها، فروش و گزینه‌های دیگری برای مشتریان است در واقع دروازه‌های شبکه هدفی برای تبلیغات و بازاریابی هستند مزایای کسب و کار الکترونیک ویرایش نزدیک شدن ارتباطات دستیابی به بازارهای جدید افزایش میزان فروش و سود حذف هزینه‌هایی مانند تهیه کاغذ، چاپ، بروشور و کاتالوگ کاهش هزینه‌های معاملاتی و تدارکاتی بهبود مدیریت بر روابط مصرف‌کننده، عرضه‌کننده و کارکنان کاهش آلودگی محیط زیست، ترافیک و ازدحام معایب کسب و کار الکترونیک ویرایش مسئله امنیت، امکان ورود به سیستم‌های شما از طریق آدرس پست الکترونیکی، سایت شبکه و دستیابی به اطلاعات مالی و غیره اختلال در برنامه کاری در صورت خرابی سیستم از دست دادن کنترل؛ مشکلات و هزینه‌های به روز بودن با فناوری‌هایی که به سرعت پیشرفت می‌کنند چارچوب تحلیلی ویرایش گسترش و نفوذ هر فناوری بستگی به چند عامل نظیر منافع بالقوه فناوری، ظرفیت جذب بنگاه‌ها دارد منافع بالقوه نه تنها به تولیدکنندگان کالاها و خدمات می‌رسد که از فناوری جدید استفاده می‌کنند، بلکه مصرف‌کنندگان آن کالاها و خدمات نیز از آن بهره‌مند می‌شوند برای مثال، رشد سریع اینترنت باعث می‌شود هم عرضه‌کنندگان و هم مصرف‌کنندگان از مطلوبیت بیشتری برخوردار گردند پذیرش فناوری کسب و کار الکترونیک تابعی از چندین عامل است این عوامل در اکثر مواقع اثر تقویت‌کننده دو جانبه‌ای متقابلی بر یکدیگر دارند ملاحظات بین‌المللی که شامل صادرات، واردات فناوری و… است در تعامل با کسب و کار الکترونیک، اثر تقویت‌کننده بر یکدیگر دارند در این حالت بنگاه در سطح بین‌المللی با پذیرش کسب و کار الکترونیک واردات و صادرات خود را برمبنای اصول استاندارد کسب و کار الکترونیک شکل می‌دهد از طرف دیگر قرار گرفتن کالا و خدمات در فضای تجارت الکترونیکی موجب حذف فاصله بین مبدأ و مقصد کالاها و خدمات می‌گردد و تغییرات اساسی در بازارهای هدف به وجود می‌آورد موفقیت در این فرایند، منوط به مدیریت کارا و حرفه‌ای است مدیریت حرفه‌ای با درک و شناخت از فضای ارتباطات بین‌المللی، شیوه‌های کسب و کار الکترونیک را متناسب با ملاحظات بین‌المللی تطبیق می‌دهد از طرف دیگر، مدیریت حرفه‌ای با تجارت مدرن روابط غیرمعمول را تصحیح می‌کند حجم عملیات، اثرات دو سویه‌ای را بر کسب و کار الکترونیک دارد از آنجایی که استفاده از کسب و کار الکترونیک باعث دستیابی به انبوهی از مشتریان با سلایق مختلف می‌گردد؛ لذا بنگاه‌های فعال در امر تجارت بین‌المللی با گسترش ظرفیت تولیدی و تنوع بخشی به تولیدات کالا و خدمات سعی در جذب مشتریان بیشتر است یکی از شرایط مهم دیگر در کسب و کار الکترونیک وجود شبکه ارتباطی قوی همراه با اطمینان بالاست دسترسی به پهنای باند بالاتر در اختیار هیچ‌کدام از بنگاه‌ها نیست پهنای باند قسمتی از زیرساختهای نهادینه شده توسط دولت است هرقدر این پهنا بالاتر باشد، حجم وسرعت اطلاعاتی که ردوبدل می‌کند بیشتر خواهد بود از این رو با در نظر گرفتن نقش مهمی که این عامل می‌تواند در موقعیت خدمات شبکه با توان بالا داشته باشد، خصوصی‌سازی و مقررات زدایی خدمات ارتباطی به منظور افزایش کارایی در سیستم مخابرات در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته مورد تأکید قرار می‌گیرد متغیرهای رفتاری نظیر میزان مهارت نیروی انسانی بنگاه‌ها، حجم سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و نرخهای دستمزد، از عوامل مهمی هستند که در پذیرش کسب و کار الکترونیک توسط بنگاه‌ها مؤثرند هرقدر بنگاه تجاری در سطح بین‌المللی از نیروی انسانی متخصص بیشتری برخوردار باشد و منابع بیشتری را به سرمایه‌گذاری تخصیص دهد، موقعیت بهتری در جذب و پذیرش کسب و کار الکترونیک دارد همچنین دستمزدهای بالا همیشه انگیزه عمده‌ای برای نیروی کار جهت افزایش کارایی و نوآوری به حساب می‌آید در نتیجه به‌کارگیری کسب و کار الکترونیک منافع متعددی را به دنبال دارد علی‌رغم اینکه بسیاری از منافع موجود در شکل یک ذکر گردید، بسیاری از بنگاه‌ها به دلیل پایین بودن هزینه مشارکت را قبول می‌کنند اینترنت باعث ارزانی دسترسی به اطلاعات و بازارهای جهانی می‌شود این عامل موجب می‌گردد سرعت عمل در بازارهای چند منظوره که برای تولید کالاها و اطلاعات است، بالا برود به‌طور بالقوه شکل تازه‌ای به سازمان‌دهی زیرساخت مشاغل موجود می‌بخشد و با ارزش‌گذاری مجدد، راه را برای انجام معاملات تجاری باز می‌کند و با مهندسی مجدد بازرگانی محدودیت‌هایی که به‌طور سنتی تولیدکنندگان را از مشتریان جدا می‌ساخت رها می‌سازد از سوی دیگر، فعالیت‌‎های منفصل و جدا از هم نظیر سفارش، پرداخت و خدمات بعد از فروش، ممکن است به یک فرایند واحد ادغام شده و باعث کاهش هزینه‌های اعتباری گردد نتیجه چنین فرایندی منتهی به افزایش کارایی و رقابت‌پذیری در بین بنگاه‌های صادراتی است نتیجه‌گیری ویرایش باتوجه به چارچوب تئوریک مطرح شده و بررسی تجربه هند از کسب و کار الکترونیک برای افزایش انگیزه صادراتی پیشنهادات زیر برای بنگاه‌های تجاری فعال در امور بازرگانی به بنگاه‌های بین‌المللی توصیه می‌شود ورود به سازمان تجارت جهانی و قرار گرفتن در وضعیت رقابتی امری اجتناب ناپذیر است از این رو استفاده از فناوری‌های نوین تجاری در بنگاه‌های صادراتی مورد تأکید قرار می‌گیرد از آنجا که موفقیت در کسب و کار الکترونیک نیازمند توجه به عوامل جانبی و تأثیرگذار بر آن است؛ لذا مدیریت حرفه‌ای و به‌کارگیری نیروی کار متخصص برای تقویت کسب و کار الکترونیک برای بنگاه‌ها توصیه می‌شود منابع ویرایش عباس محمدی زاد کارشناس حسابداری علمی کاربردی مالیاتی استان قم ج جستارهای وابسته ویرایش تجارت الکترونیک فروشگاه اینترنتی کسب و کار اینترنتی مدل کسب و کار الکترونیک بازاریابی اینترنتی مدل کسب و کار اینترنتی نبوآی‌بی‌امتاریخچه محصولات سل ریزپردازنده رایانه بزرگ آی‌بی‌ام شرکت نرم‌افزاری لوتوس اس‌پی‌اس‌اس وب‌اسفیر فورترن نهادهای کسب و کار آی‌بی‌ام گلوبال سرویسز تسهیل‌ها ابتکارها اختراع‌ها خودپرداز دیسک سخت فلاپی‌دیسک حافظه دسترسی تصادفی پویا مدل رابطه‌ای سوآپ مالی کارت مغناطیسی میکروسکوپ تونلی روبشی واژه‌شناسی کسب و کار الکترونیک مدیران اجرائی توماس واتسون – توماس واتسون جونیور – – – – – – – جینی رومتی –اکنون هیئت مدیره کنت چناو دیوید فار شرلی جکسون اندرو ان لیوریس جیمز مک‌نرنی جینی رومتی سایر دیپ بلو لوسیفر واتسون برگرفته از « کسب‌وکار الکترونیک » رده‌ها مقاله‌های بدون منابع معتبر از سپتامبر بازرگانیبرنامه‌های کاربردی وبتجارت الکترونیکتوسعه وبفناوری اطلاعاتکسب و کارواژگان بازرگانیرده‌های پنهان مقاله‌های نیازمند ارجاع‌های اضافی از سپتامبر همه مقاله‌های نیازمند ارجاع‌های اضافیهمه مقاله‌های بدون منابع معتبرمقاله‌های نیازمند به ویکی‌سازیمقاله‌های بدون منبعهمه مقاله‌های بدون منبع بازدید محتوا صفحهٔ اصلیرویدادهای کنونیمقالهٔ تصادفیکمک مالی همکاری تغییرات اخیرویکی‌نویس شوید راهنماتماس با ویکی‌پدیا ابزارها پیوندها به این صفحهتغییرات مرتبطبارگذاری پروندهصفحه‌های ویژهپیوند پایداراطلاعات صفحهیادکرد پیوند این مقالهآیتم ویکی‌داده نسخه‌برداری ایجاد کتابدریافت به‌صورت نسخهٔ قابل چاپ به زبان‌های دیگر العربية ə Български Ελληνικά ñ ç עברית Հայերեն 日本語Қазақшаಕನ್ನಡ한국어 š ê РусскийСрпски ไทยУкраїнська ế ệ 粵語 ویرایش پیوندها منوی ناوبری ابزارهای شخصی به سامانه وارد نشده‌ایدبحثمشارکت‌هاایجاد حساب کاربریورود فضاهای نام مقالهبحث گویش‌ها بازدیدها خواندنویرایشنمایش تاریخچه بیشتر جستجو این صفحه آخرین‌بار در ‏ اوت ساعت ‏ ویرایش شده‌است همهٔ نوشته‌ها تحت مجوز در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است سیاست محرمانگی دربارهٔ ویکی‌پدیا تکذیب‌نامه‌ها نمای تلفن همراه توسعه‌دهندگان آمار اظهارنامهٔ کوکی الگو بهبود منبع الگو الگو آی‌بی‌ام الگو منبع نامعتبر الگو الگو بدون منبع الگو سخ الگو ویکی‌سازی الگو پانویس